|
|

منو

امضای تفاهم‌نامه سازمان غذا و دارو با انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دکتر عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و حمید مقیمی رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، بخشی از اختیارات نظارتی سازمان غذا و دارو به انجمن واگذار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، بر اساس این تفاهم‌نامه که چهارشنبه 22 آبان 1398 و در سازمان غذا و دارو به امضای طرفین رسید، اختیارات غیر حاکمیتی سازمان غذا و دارو به انجمن واگذار می‌شود.
بدین ترتیب دریافت و کنترل و بررسی اولیه مستندات تمدید پروانه‌های ورود محصولات؛ دریافت و کنترل اولیه مستندات پروانه‌های مسئولان فنی و دریافت و بررسی اولیه مستندات اولیه قرارداد نمایندگی شرکت‌ها به انجمن واگذار می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه؛ همچنین مقرر شد در صورت لزوم، نماینده انجمن در پیش کمیته فنی ثبت و واردات حضور یابد.
همچنین ارائه و همکاری انجمن با سازمان غذا و دارو در تهیه گزارش‌های قاچاق و تقلب در سطح عرضه، دریافت نظرات مشورتی انجمن در صدور بخشنامه‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه و همکاری انجمن در جهت استقرار و پایش صدور مجوزهای پست مارکتینگ، از دیگر نکاتی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.
از سوی دیگر مقرر شد انجمن در خصوص پیشبرد اهداف تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و عطریات در داخل کشور، با سازمان غذا و دارو همکاری لازم را به عمل آورد.
سازمان و غذا و دارو در این تفاهم‌نامه متعهد شد در راستای اجرای وظایف برون‌سپاری شده، حمایت لازم را از انجمن به عمل آورد؛ آموزش‌های لازم را ارائه کرده و تحولات قوانین و مقررات نظارتی را در اسرع وقت به اطلاع انجمن برساند.
دکتر بهفر در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به هفته وحدت و زادروز ولادت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه در چنین روزهای مقدسی، مایه برکت و رونق فضای صاحبان کسب‌وکار باشد.
حمید مقیمی رئیس هیات مدیره انجمن نیز ضمن تشکر از مسئولان سازمان غذا و دارو به دلیل حسن اعتماد به توانمندی‌های انجمن یادآور شد: امید است این تفاهم به ارتقای حقوق مصرف‌کنندگان نهایی فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و دسترسی آن‌ها به فراورده‌های با کیفیت و قیمت مطلوب کمک کند.
گفتنی است در نشست امضای این تفاهم‌نامه، موسی احمدزاده عضو هیات مدیره انجمن و شهرام شعیبی از سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند.

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید